leafleafleafDocy banner shape 01Docy banner shape 02Man illustrationFlower illustration
Q:

WDB Rainbow Lights Holland

Welkom in mijn webdagboek. Ik begin dit dagboek op 22 Januari 2023, het jaar waarin ik min of meer door vrouwlief verplicht werd om de show aan te passen en uit te breiden. Dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen, en meteen ben ik gaan plannen. Een verse show directory in XLights, met nieuwe props en een paar oude op een andere plek, en helaas ook wat oude props die het veld gaan ruimen. Wat staat er dit jaar allemaal op de planning?

  • Nieuwe controller box. De huidige zit in een prachtige zwarte koffer, met meer dan genoeg ruimte voor alles. En dat was ook meteen probleem één, hij was eigenlijk een tikje TE groot. Ook was ie moeilijk onderin de voet van de mega tree te plaatsen door de onhandige vorm. Buiten dat zijn de wanden best dik, waardoor de wartels net te weinig vlees hadden aan de binnenkant om de moer lekker vast te krijgen. Resultaat, vooral power injection pigtails die los kwamen en los getrokken werden van de distro boards. Dus geen power injectie op die kabel, en nog belangrijker, serieus brandgevaar. tijd dus voor wat nieuws, en de keuze viel op de Famatel Magna ip65. Een kast met vrijwel dezelfde afmeting als de budbox 32026, maar dan wat proffesioneler. 162684-001
    162684-002_1
  • Nieuwe voet voor de mega tree. Mijn mega tree moet hoog staan, om boven het tuinhekje uit te komen. En al vanaf het begin gebruik ik een houten kabelhaspel. De huidige is na een paar jaar trouwe dienst toch echt wel overleden. Mooie bijkomstigheid, ik kan hem meteen geschikt maken voor de nieuwe controller box. Dit was de oude toen ik ermee aan de slag ging: voet
    En zo staat ie dus in de show: voet2
  • Nieuwe props. Er komt dit jaar een GE Hattitude Quartet bij. En drie Propixeler Polaris bogen. Daardoor gaan mijn drie kleine Boscoyo bogen naar de eeuwige pixelvelden. Dat was best even slikken, deze boogjes zitten al vanaf dag één in de show, en daardoor deed het me best wel wat om ze te ontmantelen. Maar er komt iets moois voor terug. De Hattitude is mijn eerste HD prop, 697 pixels in één prop is voor mij nieuw, als je de megatree even niet meetelt. Maar ik vind hem supertof, en er zitten echt bizar veel submodels in. GEHQ
  • Nieuwe behuizing voor nieuwe sneewmachine. De sneeuwmachine die ik heb is een 900 watt Beamz. Doet het prima, maar komt in mijn geval net even wat oempf te kort om ver genoeg te blazen. Gelukkig kon ik van Johan een vrijwel nieuwe Beamz Rage 1800 snow overnemen. Maar die is wat groter, dus die heeft een nieuw huisje nodig. 🙂 snow
  • Een matrix in het raam. Dit jaar wordt het een oude tv die in het raam komt, aangestuurd door een remote Pi, die is al helemaal geprogrammeerd, dus dat wordt waarschijnlijk een makkie. Volgend jaar is de planning om daar een P5 matrix van te maken.
  • Vrijwel alle sequences worden vervangen, na een jaar of vier vrijwel altijd dezelfde nummers, komen ze zelfs bij mij een beetje mijn strot uit. Ook worden het twee verschillende shows. Ik draai altijd twee shows op een avond, 19 en 20 uur, en de 19 uur show wordt meer voor kinderen. Om die tijd zijn het veel moeders of gezinnen met kleine kinderen, dus die krijgen straks nummers die meer voor kids zijn. De 20 uur show wordt meer voor volwassenen, niet dat ik nou hobbyfilms op de matrix ga laten zien, maar daar komen gewoon andere nummers in. 😉

Al met al genoeg werk aan de winkel, maar ik heb er heel veel zin in. En ook om het hier allemaal bij te houden.

  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Marco SpeldeMarco.
Bijlagen:
Webdagboek.
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.