leafleafleafDocy banner shape 01Docy banner shape 02Man illustrationFlower illustration
Q:

Aangenaam, Maarten uit Veghel

Ik ben Maarten Derks. Techneut in hart en nieren. Voor mij is licht zoveel meer dan een lampje dat aan en uit kan. Dat is misschien ook wel een van de reden waarom ik betoverd ben geraakt door het fenomeen kerstlichtshow.

Ik ben begonnen met een 4tal kabels met RGB kerstlampjes in de 3 bomen buiten en een kleine kerstboom. Deze kon ik met een appje programmeren. Al snel viel mij op dat ouders met hun kinderen voor onze huis bleven stilstaan. Dit moet beter kunnen dacht ik. Meer lampjes. Meer show. Begin 2021 heb ik mijn eerste pixlite 16 gekocht. Een print waarmee ik de lampjes kon aansturen. Samen met deze print kwamen ook al de eerste serieuze rgb strings binnen. Na een paar avonden knutselen had ik de lampjes nog niet aan de praat. Ik was bang dat ik de print had opgeblazen. Snel bij Propixler een nieuwe controller gehaald. Achteraf bleek dat ik de rgb strings verkeerd om had aangesloten. Beginners fout.

Zoals gezegd ben ik een echte techneut en probeer ik altijd alles aan elkaar te koppelen. Dit is ook terug te zien aan de kerstshows die ik maak. Zo is de kerstlichtshow gebonden aan het domotica systeem van mijn huis en wordt dus de buitenverlichting mee geschakeld.

Wil je meer weten over mij en mijn hobby dan kan je mij volgen op http://www.kerstlichtshowveghel.nl

Stel je even voor.
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.