leafleafleafDocy banner shape 01Docy banner shape 02Man illustrationFlower illustration
Q:

P5 panel aansturing

Dit jaar gebruik ik een oude tv als virtual matrix, maar die wil ik volgend jaar gaan vervangen door P5 panelen. Komen gewoon binnen achter een raam, dus ik hoef me niet bezig te houden met waterproofing enzo. Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waarmee ze aangestuurd moeten worden. Ik heb dan een Pi over, dus die heeft mijn voorkeur. Ik zie veel termen als xxxxscroller langskomen, maar ik kom er niet helemaal lekker uit. Ik moet het raam nog opmeten, dus weet nog niet hoeveel P5 panelen het gaan worden, heeft dat nog invloed welk controller board er nodig is?

P5 / P10 Pannels
Alle antwoorden

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

erik
Up
0
Down
::

 

ja zeker er is een maximum wat je op een kaart kan aansluiten de meest gebruikte kaart is volgens mij de https://panelsrus.co.uk/products/colorlight-receiver-card

hier kunnen 64 panelen op deze moet wel aangestuurd worden door een pi met een 1gb verbinding dan komje uit op een pi 4

Hanson RPI-P10 Board – for Raspberry Pi

met  deze kun je 18 panelen p5 aan sturen en deze kan van af een pi 2

Marco Spelde
Up
1
Down
::

Thanks ! Het Hanson bord zou voor mij voldoende zijn, er gaan nooit meer dan 18 panelen passen in mijn raam, en de Pi in kwestie is een 3B+. En mooi dat het een HAT is.

Jaimy
Up
0
Down
::

Ter aanvulling volgens mij is een Pi3b+ ook al voorzien van een 1Gb ethernet LAN.

Nu nog een verkopert aan deze kant van het kanaal 🙂 Maar Paneldaddy.com (die hierboven) is een prima aanbieder.

Dit word mijn 2023 aanvulling.

Marco Spelde
Up
0
Down
::

Ja, ze hebben ook fijne tutorials, Greg legt het prima en rustig uit. Ik twijfel nu ook tussen de colorlight en de Hanson Hat. Beide hebben hun voor en nadelen. Denk dat het voor mijn eerste matrix(je) gewoon de Hat wordt, is voor die plek ruim voldoende.

erik
Up
0
Down
::

ik ben voor de colourlight gegaan omdat ik dan als ik het wil groter kan gaan en geen problemen wou qua refreshrate

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.