leafleafleafDocy banner shape 01Docy banner shape 02Man illustrationFlower illustration
Q:

Marco uit Almere

Laat ik mezelf ook maar eens voorstellen. Ik ben Marco Spelde uit Almere, getrouwd met de liefste vrouw van west Europa en twee kids, van elke smaak één. Zoon Yoran is nu 18 en Dochter Lynn 16. Al jaren was ik op YouTube aan het kwijlen bij de filmpjes uit Amerika waarop de meest grote lichtshows te zien waren. Dus op een goede avond begin 2017 besloot ik eens verder te zoeken hoe dat precies werkte. Toen was Light-O-Rama nog best een grote speler, en dat vond ik dus als eerste. Daar was ik al erg van onder de indruk, maar naarmate de avond vorderde leerde ik ook over het fenomeen Pixels. Ik raakte er steeds meer enthousiast over, en al snel had ik Xlights op mijn computer geinstalleerd en was ik een layout aan het maken. Door een financieel meevallertje, had ik ineens echt de mogelijkheid om daadwerkelijk een lichtshow neer te gaan zetten! Ik kon met een groupbuy meedoen, en wilde eerst met twee PI’s met Falcon PiCaps gaan werken. Die had ik ook besteld, maar is later alsnog vervangen voor een Falcon F16v3. Van hout bouwde ik mijn eerste controller box, en wat was ik trots op mijn eerste show, wel 1036 pixels !

Mijn eerste mega tree was 12 string van 47 pixels, met een 90 pixel ster van Boscoyo, twee singing bulbs, ook van Boscoyo, en drie Boscoyo boogjes. Samen met een sneeuwmachine was dat mijn prille begin.

Na een paar jaar een nieuwe controllerbox gemaakt, met een extra voeding.

76756961_2462152030537644_144653931593596928_n
75242048_2462152173870963_8015352196398841856_n

Elk jaar heb ik de show weer uitgebreid, en dit jaar zitten er 3819 pixels in de show, en een grotere sneeuwmachine. Ik hoop nog elk jaar te kunnen uitbreiden, en tegen de tijd ook een halloween show te maken.

  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Marco SpeldeMarco.
  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Marco SpeldeMarco.
  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Marco SpeldeMarco.
  • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 3 maanden geleden door Marco SpeldeMarco.
Bijlagen:
Stel je even voor.
  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.