leafleafleafDocy banner shape 01Docy banner shape 02Man illustrationFlower illustration
Q:

Jaimy uit Breda (Haagse Beemden)

Nieuw forum, prima dan zal ik even helpen er wat invulling aan te geven door mezelf voor te stellen.

Ik ben een van origine Zeeuwse nuchtere jongen die rond zijn 20e is gaan studeren in Eindhoven en ondanks dat toch een Zeeuwse vrouw heeft weten te scoren. Wat er toe heeft geleid dat ik na 20 jaar Eindhoven, dit heb verruild voor Breda. Het is het midden, de compromis die je moet sluiten om de werk/familie balans te behouden. Maar Breda is een mooie stad en het wonen op de rand er van zorgt er voor dat we wel zo in de natuur zitten.

We zijn getrouwd en wonen in een mooie hoekwoning en dat is eigenlijk wel de trigger geweest om het “kwijlen” naar filmpjes van Halloween shows in Amerika maar gewoon toe te passen. Daarnaast had ik ook echt behoefte aan een hobby, de andere hobby’s die ik had zijn door de komst van mijn nu 2 jarige grootste fan Fenna wat op de achtergrond geraakt.

Vanuit mijn studentenleven, en zo nu en dan in huidige tijd help ik nog wel eens mee voor een klein bedrijfje wat voornamelijk vaste “geluidsinstallaties” op maat levert. Mijn affiniteit lag eigenlijk bij het DMX licht gestuurde spul. Maar dat is zoals veel van jullie weten niet heel erg gemaakt voor buiten.

Dus eind 2020 snel voor de Brexit nog een Falcon F16v3 weten te scoren, een bestellinkje geplaatst bij Ray Wu, en aan de slag gegaan. Want met bovengenoemd persoon die in Eindhoven woont, stelen we doordat we de de materialen hebben altijd al de show tijdens de door de wijkvereniging georganiseerde “Halloween” avond. En gezien ik helaas wel een beetje een instelling heb van “go BIG or go home” was een pixel Halloweenshow in 2021 mijn eerste take-off in deze pixel hobby. Uiteraard is een deel van dit dubbel te gebruiken in zowel de Halloween als de Kerstshow, maar ondertussen heb ik een aardige collectie halloween & kerst props.

En 10 Dec is mijn dochter jarig, en die gebruik ik ook al 2 jaar als aftrap van de Kerstshow, direct met mooie HD props wat het dan wel weer uitdagend maakt voor het sequencen. Ik heb stinkende mazzel gehad dat ik eigenlijk 3 RPi’s wist te bemachtigen voor het grote “tekort” issue wereldwijd onstond.

Het gaf mij de kans om te spelen met zowel een FalconF16v3 + Differential Expansion, als later als testopstelling een PiCap van Propixeler. in 2022 omwille van uitblijven van voorraad van de Falcons een KulpK16A-B. Dat maakt eigenlijk dat ik overal een beetje verstand van heb. Geen expert, maar voldoende kennis om alles aan elkaar te knopen zodat het een mooi samen heeft weten te werken tijden 2022 shows.

 

Stel je even voor.
Alle antwoorden

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

Marco Spelde
Up
1
Down
::

Superleuke voorstelling ! Wat grappig dat jij juist via Halloween met deze hobby bent begonnen. Ik heb een vriend in Breda wonen, dus wellicht dit jaar bezoekje aan hem en jouw show combineren.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)

  • Je moet ingelogd zijn om op dit onderwerp te kunnen reageren.